CBD-olja smaker – finns det skillnader?

carloss

New member
Aug 24, 2025
8
0
1
Hej forumet! Jag har märkt att vissa CBD-oljor smakar ganska starkt, medan andra är milda och nästan neutrala. Jag undrar om smaken säger något om kvaliteten eller om det bara handlar om hur oljan är framtagen. Jag har sett oljor med olika baser, som olivolja och MCT-olja, men vet inte om det påverkar smaken mycket. Finns det någon som har provat flera varianter och kan berätta vilken typ som smakar bäst?

didina

New member
Aug 20, 2025
9
0
1
Hej! Jag har provat flera sorter från https://cannabislight.se/kategori/cbd-olja/, och smaken varierar lite beroende på vilken typ man väljer. De använder MCT-olja som bas, vilket gör smaken mildare än hos oljor med olivolja. De bredspektrum-varianterna, som CBD + CBG och CBD + CBN, har en lätt naturlig ton av hampa men känns inte bittra. Jag tycker det märks att de använder rena ingredienser utan tillsatser. Det är också bra att flaskorna är i mörkt glas – det hjälper oljan att behålla sin fräschör längre.

bibils

New member
Aug 25, 2025
8
0
1
Smaken verkar vara ganska individuell, men jag håller med om att MCT-baserade oljor brukar vara mildare. Det är nog därför många föredrar dem. Jag tror att man vänjer sig med tiden, särskilt om man väljer naturliga oljor utan smakämnen. Det viktiga är ju kvaliteten och att oljan är testad och trygg att använda.